Caiet de sarcini
Aprobat
Director general
Cristina Elena Bibarț
NR. 6165/07.12.2018
CAIET
DE SARCINI
RA ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE CURTICI-ARAD
« ACHIZIȚIONARE
SERVICII DE PAZĂ PENTRU PLATFORMA CURTICI ȘI PLATFORMA AEROPORT DIN CADRUL
ZONEI LIBERĂE CURTICI-ARAD»
- Decembrie 2018-
1. Preambul
Prezentul Caiet de
sarcini face parte integrantă din documentația pentru atribuirea contractului
având ca obiect achizitionare servicii de pază pentru platormele Curtici și Aeroport din
cadrul Zonei Libere Curtici-Arad și cuprinde ansamblul cerințelor pe baza
cărora se înaintează, de către fiecare ofertant, propunerea tehnică și
financiară.
Serviciile care fac obiectul
prezentei proceduri se achizitionează în scopul asigurării serviciilor de pază
și supraveghere pentru punctele de lucru ale beneficiarului în conformitate cu
prevederile Legii 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și
protecția persoanelor, republicată.
Caietul de sarcini
conține specificatii tehnice care definesc, dupa caz, caracteristici
referitoare la nivelul calitativ, tehnic si de performanta asigurata in
exploatare, dimensiuni, precum si sisteme de asigurare a calitatii, marcare,
conditii pentru certificarea conformitatii cu standarde relevante sau alte
asemenea.
Cerințele impuse
prin prezentul vor fi considerate minimale, în acest sens orice ofertă prezentată care
se abate de la prevederile Caietului de sarcini va fi luată în considerare
numai în măsura în care propunerea tehnică presupune asigurarea unui nivel
superior cerințelor minimale din Caietul de sarcini.
Ofertarea de servicii care presupun asigurarea unor nivele
calitative/cantitative inferioare celor prevăzute în Caietul de sarcini conduce
la declararea neconformității ofertei cu aplicarea prevederilor art. 215, alin.
5 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice.
Propunerea tehnică
va conţine detaliat referiri la modalitatea de îndeplinire a cerințelor din
Caietul de sarcini, astfel toate ofertele vor releva cel puțin modul în care serviciile
ofertate îndeplinesc specificațiile minimale din Caietul de sarcini.
Propunerile tehnice
pentru serviciul ofertat va fi astfel prezentat încât acesta să permită
Comisiei de evaluare să verifice corespondența cu cerințele cuprinse în Caietul
de sarcini, respectiv să demonstreze conformitatea lor cu acesta.
Ofertanții vor
preciza în oferta proprie toate mențiunile și informațiile solicitate prin
Caietul de sarcini și documentația de atribuire referitoare la serviciul
ofertat și condițiile impuse pentru executarea contractului ce se doreste a fi
atribuit.
2. Informații generale privind
autoritatea contractantă:
Autoritate contractanta: REGIA AUTONOMĂ ADMINISTRAȚIA
ZONEI LIBERE CURTICI-ARAD
Sediul
social: Strada Iulian Grozescu nr. 5,
localitatea Arad, judetul Arad, Romania,
telefon: 0257 285458
3. Sursa de finanțare a contractelor: venituri proprii
4. Procedura aplicată pentru achiziție: procedură proprie
5.
Denumirea achiziției: servicii de
pază și supraveghere
6. Clasificare CPV (rev. 2):
79713000-5 Servicii de pază
7. Obiectul contractului de
prestări servicii. Conditii de executare
Autoritatea contractantă intenționează să achiziționeze
servicii pentru asigurarea pazei obiectivelor și bunurilor materiale precum și
servicii de supraveghere în Zona Liberă Curtici-Arad - Platforma Aeroport situată
în mun. Arad, Calea Bodrogului FN și Platforma Curtici situată în orașul
Curtici, str. Alexandru Ioan Cuza nr. 1, astfel:
7.1.
PLATFORMA AEROPORT
7.1.1. Sediul:
Mun. Arad Calea Bodrogului F.N. (langa Aeroport) Jud. Arad
7.1.2. Descrierea amplasării în zonă, suprafaţa
acestuia, vecinătăţile şi distanţa până la unitatea de poliţie competentă
teritorial.
Obiectivul Sediu Secundar
RA Zona Libera Curtici Arad - Platforma Aeroport
este amplasat in Mun. Arad Calea Bodrogului F.N. (langa Aeroport) Jud. Arad
Obiectivul
are o suprafata de 15 ha.
Obiectivul se
invecineaza: la Nord cu Aeroportul Arad
la Vest
intrarea in locatie
la Sud cu
teren privat
la Est cu
teren privat
Distanţa până la unitatea
de poliţie competentă teritorial este de aproximativ 3 km.
7.1.3. Prezentarea căilor de acces pietonal,
auto, căi ferate etc: obectivul are
o cale de acces pitonala si o cale de acces auto, ambele sunt amplasate pe
latura de vest a obiectivului. Împrejmuirea obiectivului este facută cu gard de
sarma zincata montata pe stalpi metalici in fundatie de beton continuă.
7.1.4. Dispozitivul de pază al obiectivului
este format dintr-un post temporar, acoperit cu un agent de securitate, după cum urmează:
Postul de pază este
asigurat în mod temporar între orele 22:00-06:00 (de luni până vineri), fiind
amplasat în zona de vest al obiectivului, acoperit cu un agent care efectuează
serviciul în post fix în ture de 8 ore. În zilele de sâmbătă începând cu ora
14:00, până luni ora 06:00, postul de pază este asigurat în mod permanent cu un
agent care efectuează serviciul în post fix.
7.1.5. Totalul de ore prestate la obiectivul
sus-menționat pentru o perioadă de un an: 4168 ore.
7.2.
PLATFORMA CURTICI
7.2.1. Sediul: Loc.
Curtici str. Alexandru Ioan Cuza nr. 1 Jud. Arad
7.2.2. Descrierea amplasării în zonă, suprafaţa
acestuia, vecinătăţile şi distanţa până la unitatea de poliţie competentă
teritorial.
Obiectivul Sediul Social
RA Zona Libera Curtici Arad Platforma Curtici
este amplasat in Loc. Curtici str. Alexandru Ioan Cuza nr. 1 Jud. Arad
Obiectivul se
invecineaza: la Nord cu teren privat, la Vest teren privat, la Sud cu teren
privat – intrarea in obiectiv, la Est cu gara CFR Curtici
Distanţa până la unitatea
de poliţie a orasului Curitci este de aproximativ 3 km.
7.2.3. Prezentarea căilor de acces pietonal,
auto, căi ferate etc.
Obectivul are o cale de
acces pitonala si o cale de acces auto, ambele sunt amplasate pe latura de sud
a obiectivului. Împrejmuirea obiectivului este facută cu gard de sarma zincata
montata pe stalpi metalici in fundatie de beton continua.
7.2.4.
Dispozitivul de pază al obiectivului
este format dintr-un post temporar, acoperit cu un agent de securitate, după cum urmează:
Postul de pază este asigurat
în mod temporar între orele 22:00-07:00 (de luni până vineri), fiind amplasat
în zona de vest al obiectivului, acoperit cu un agent care efectuează serviciul
în post fix în ture de 9 ore. Începând de sâmbătă ora 22:00, până luni ora
07:00, postul de pază este asigurat în mod permanent cu un agent care
efectuează serviciul în post fix.
7.2.5. Totalul de ore
prestate la obiectivul sus-menționat pentru o perioadă de un an: 4065 ore.
8.
DURATA CONTRACTULUI
Durata contractului este de un an începând
cu data de 01.01.2019 ora 22:00.
9.
OBLIGAȚII MINIMALE OBLIGATORII SOLICITATE OFERTANȚILOR
9.1. Paza va fi asigurată de către
societăți specializate în servicii de pază, având ca obiect de activitate paza
obiectivelor, bunurilor sau valorilor, în condiții de maximă siguranță a
acestora.
9.2. Societățile de pază trebuie să
fie constituite și să funcționeze potrivit legislației în domeniu, în vigoare,
avându-se în vedere faptul că prestarea serviciilor solicitate este rezervată
unei anumite profesii în conformitate cu dispozițiile legii nr. 333/2003,
privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, cu
toate modificările ulterioare.
9.3. Ofertanții vor deține și
prezenta Licența pentru desfășurarea activităților de pază, eliberată de IGPR,
conform legii nr. 333/2003, valabilă la data deschiderii ofertelor.
9.4. Organizarea, planificarea,
conducerea, controlul și garantarea activității de pază de către personalul
propriu al prestatorului de servicii.
9.5. Respectarea prevederilor legale
a normelor de protecția muniii, PSI și protecția mediului.
9.6. Firma prestatoare trebuie să
facă dovada unei stabilități financiare pe ultimii trei ani și trebuie să
dispună de personal necesar și mijloace pentru dotarea posturilor.
10.
OBLIGAȚII CONTRACTUALE
10.1. Obligații ale prestatorului:
10.1.1. Asigurarea personalului de
pază cu atestat, dotat conform planului de pază și în conformitate cu programul
solicitat de beneficiar;
10.1.2. Cunoașterea punctelor
critice ale dispozitului de pază;
10.1.3. Intervenția în cazuri de
necesitate, cu echipe specializate, în cel mai scurt timp și informarea dacă este cazul, a organelor
competente (poliție, salvare, pompieri);
10.1.4. Prestatorul se obligă să se
asigure că personalul de pază este prezent la obiectiv și îți exercită în mod
activ obligația de pază și supraveghere în condițiile stabilit prin contract.
10.1.5. Prestatorul răspunde în
condițiile codului civil pentru pagubele cauzate beneficiarului din culpa
dovedită a angajațiilor proprii.
10.1.6. Prestatorul va garanta că
niciun agent de pază nu va părăsi postul și că nu se va afla sub influnța
alcoolului sau stupefiantelor pe durata serviciului și nici nu va aduce în
postul de pază băuturi alcoolice sau substanțe psihotrope.
OBSERVAȚIE: Părăsirea repetată de
către agenții de pază a postului pe timpul serviciului de pază sau nerespectarea
interdicțiilor privind băuturile alcoolice sau stupefiantele, precum și
încălcarea repetată a consemnelor particulare sau generale constituie încălcare
gravă a obligațiilor contractuale de către prestator și îndreptățește
beneficiarul la denunțarea unilaterală și imediată a contractului, cu plata de
daune interese.
10.1.7. Prestatorul se obligă să
permită controlul reprezentaților desemnați ai beneficiarului asupra modului în
care își desfășoară activitatea de pază cțt și la spațiile în care agenții își
depozitează bunurile personale.
10.1.8. Prestatorul se obligă să nu
aducă prejudicii spațiilor și echipamentelor primite în folosință pentru
agenții de pază.
10.1.9. Să respecte condițiile
impuse de legislația în vigoare privind paza obiectivelor, protecția muncii,
prevenirea și stingerea incendiilor precum și protecția mediului.
10.1.10. Respectarea Regulamentului
privind accesul în Zona Liberă Curtici-Arad, astfel că prestatorul nu va
permite accesul în Zona Liberă Curtici-Arad a persoanelor și autovehiculelor
care nu posedă permise de acces valabile, în conformitate cu prevederile legii
84/1992, privind regimul zonelor libere.
10.1.11. Prestatorul va răspunde
pentru orice pagubă pe care o produce ca urmare a prestării necorespunzătoare a
serviciului și nerespectrea consemnelor postului. Evaluarea pagubelor se va
face de către prestator ți beneficiar prin reprezentanții lor legali.
10.1.12. Instruirea personalului de
pază revine prestatorului;
10.1.13. Pestatorul va suporta
sancțiunile aplicate pentru culpa proprie, în urma controalelor organelor
abilitate;
10.1.14. Garantarea secretului
profesional privitor la datele legate de activitatea beneficiarului;
10.2. Obligațiile agentului de pază:
10.2.1. Să poarte uniforma convenită și
să dețină echipamentul prevăzut în planul de pază;
10.2.2. Să asigure paza și apărarea
tuturor bunurilor și valorilor din interiorul obiectivului;
10.2.3. Să permită accesul în obiectiv
numai persoanelor sau autovehiculelor care dețin permis de acces valid;
10.2.4. Să păstreze secretul profesional
asupra datelor și informațiilor despre care a luat cunoștință cu ocazia îndeplinirii
activităților de serviciu;
10.2.5. Să manifeste grijă în păstrarea
și evidența bunurilor, mijloacelor și materialelor puse la dispoziția sa de
către beneficiar, în scopul exercitării normale a serviciilor de pază;
10.2.6. Să înștiințeze de îndată
beneficiarul și sefii ierarhici despre producerea oricărui eveniment în timpul
exercitării serviciului și despre măsurile luate.
10.2.7. Să înștiințeze poliția despre
faptele de natură să prejudicieze patrimoniul beneficiarului și să dea
concursul la prinderea infractorilor și recuperarea bunurilor și valorilor;
10.2.8. În caz de avarii la
instalațiile electrice, conducte sau rețeaua de utilități, să aducă de îndată
la cunoștință celor în drept asemenea evenimente;
10.2.9. Să nu părăsească sub niciun
motiv postul, decât în situațiile prevăzute în planul de pază;
10.2.10. Să nu se prezinte la serviciu
sub influența băuturilor alcoolice și să nu consume astfel de băuturi în timpul
serviciului;
10.2.11. Să respecte regulile interne
specifice obiectivului pe care îl păzește;
10.2.12 Să preia la începutul
schimbului, respectiv să predea la sfârșitul schimbului postul de pază împreună
cu toate bunurile aflate în obiectiv;
10.2.13. Să nu părăsească perimetrul
postului și să nu întreprindă acțiuni fără legătură cu executarea serviciului;
10.3. Obligațiile beneficiarului
10.3.1. Să întocmească planul de pază și să obțină
avizarea lui de către organele de poliție competente;
10.3.2. Să ia măsuri pentru asigurarea corespunzătoare a
sistemelor de închidere și sigilare la terminarea programului de lucru a
spațiilor în care se păstrează valori;
10.3.3. În cazul producerii unui eveniment, să desemneze
un reprezentant care să participe la cercetarea la fața locului împreună cu
organele de poliție și reprezentantul prestatorului;
10.3.4. Să anunțe în timp util prestatorul asupra oricăror
acțiuni sau activități ale beneficiarului ori organizate de terți în perimetrul
obiectivelor încerdințate;
11. PREZENTAREA OFERTEI
11.1. Prezentarea propunerii tehnice
Ofertanții vor face descrierea detaliată a
serviciilor ce urmează a fi prestate și a personalului ce urmează a fi alocat
pentru efectuarea prestațiilor. Ofertantul are obligația de a face dovada
conformității serviciilor cu cerințele prevăzute în prezentul caiet de sarcini.
Astfel, ofertantul va face dovada îndeplinirii cerințelor prezentate la punctul
9 din prezentul caiet de sarcini.
Ofertanții vor prezenta lista cu dotarea
tehnică necesară realizării serviciului de pază a obiectivului.
Ofertantii au obligatia de a analiza cu
grijă Documentatia de atribuire si sa elaboreze oferta conform tuturor instructiunilor,
formularelor, prevederilor caietului de sarcini si a oricaror documente/informatii
publicate de catre autoritatea contractantă pe site-ul propriu.
Se vor prezenta orice informatii
considerate necesare pentru dovedirea conformitatii serviciilor ce urmeaza a fi
prestate si a conditiilor concrete de executare a viitorului contract cu cerintele
minimale impuse prin caietul de sarcini/documentatia de atribuire.
Se va depune
de catre ofertanti in cadrul propunerii tehnice o declaratie pe propia răspundere
care sa certifice ca acestia si-au insusit continutul Caietului de sarcini si
ca vor respecta intocmai cerintele cuprinse in acesta pe parcursul executarii contractului.
Lipsa propunerii tehnice complete la data
depunerii ofertelor conduce la declararea neconformitatii propunerii tehnice depuse/ofertei.
Lipsa oricaror documente precizate in
Caietul de sarcini/lipsa documentelor si informatiilor din propunerea tehnica
care certifică corespondența acesteia/conformitatea ei si a produsului cu
cerintele Caietului de sarcini atrage sanctiunea declararii neconformitatii ofertei
sub aspect tehnic.
Propunerea tehnica va avea un caracter ferm
si obligatoriu din punct de vedere al continutului pe toata perioada de
valabilitate stabilita de autoritatea contractanta.
Propunera tehnică va fi semnată electronic
și va fi transmisă pe email la adresa [email protected] sau va fi depusă în plic
sigilat la secretariatul AC până la data limită de depunere a ofertelor.
Prin depunerea ofertei se va considera ca
ofertantul a obtinut toate informatiile considerate de el necesare in vederea elaborarii
ofertei, referitoare la riscuri, evenimente neprevazute si alte circumstante
care pot influenta sau afecta executarea contractului
In vederea aplicarii prevederilor cuprinse
la art. 51, alin. 2 din Legea nr. 98/2016 autoritatea contractanta solicita operatorilor
economici participant sa indice in cadrul ofertei faptul ca la elaborarea acesteia
au tinut cont de obligatiile relevante din domeniile mediului, social si al
relatiilor de munca. In acest sens se va prezenta Formularul nr. 1 privind conditiile
de munca si protectia muncii, cat si din domeniul mediului social. Cu privire
la reglementarile privind protectia muncii se pot obtine informatii de la
Inspectoratul Teritorial de Munca.
Ofertantii sunt obligati sa isi insuseasca
toata documentatia de atribuire. Prin depunerea unei oferte, ofertantii accepta
in prealabil conditiile care guverneaza viitorul contract, dupa cum sunt acestea
prezentate in Documentatia de atribuire. Ofertantii au obligatia de a analiza
cu grija Documentatia de atribuire si sa elaboreze oferta conform tuturor instructiunilor,
formularelor, prevederilor contractuale. Ofertantii poarta exclusiv răspunderea
pentru examinarea cu atentia cuvenita a Documentatiei de atribuire, inclusiv a
oricarei modificari/completari (in limitele permise de legislatia incidenta in
materie) ale acesteia in timpul perioadei de depunere a ofertelor, precum si pentru
obtinerea tuturor informatiilor necesare cu privire la orice fel de conditii si
obligatii care pot afecta in vreun fel valoarea, conditiile sau natura ofertei sau
executia contractului.
Ofertantii isi asuma raspunderea exclusivă
pentru legalitatea si autenticitatea tuturor documentelor prezentate in
original si/sau copie in vederea participarii la procedura. Ofertele care nu
satisfac cerintele tehnice cuprinse in documentatia de atribuire sau cerintele minimale
ale documentatiei tehnice sau ofertele care nu au fost depuse cu insusirea in
tot si intocmai a cerintelor din prezenta documentatie vor fi declarate neconforme.
Mentiune: La
data depunerii ofertei se va considera ca ofertantii au obtinut toate informatiile
necesare referitoare la riscuri, evenimente neprevazute si alte circumstante
care pot influenta sau afecta oferta. Se considera ca ofertantii sunt satisfacuti
si considera ca valoarea de contract ofertata este corecta si suficienta si este
fundamentata cu datele, interpretarile, informatiile necesare si deplina intelegere
a tuturor problemelor relevante la care se face referire mai sus.
Propunerea tehnica va avea un caracter ferm si obligatoriu
din punct de vedere al continutului pe toata perioada de valabilitate stabilita
de autoritatea contractanta.
11.2. Prezentarea propunerii financiare
Elementul
principal, al propunerii financiare este formularul de ofertă (Formular nr. 2
din sectiunea Formulare). Propunerea financiara va fi exprimata în lei, fara
TVA
Se va completa formularul aferent
(Formular nr. 2 din sectiunea Formulare) si se va depune în plic sigilat, în fața comisiei de evaluare înainte de
deschiderea ofertelor.
La întocmirea ofertei
financiare, ofertantii vor lua în calcul toate cheltuielile necesare prestării
serivciului (salarii, prime, sporuri, costuri de transport la sediul unitatii contractante,
etc).
Pretul
ofertat va include toate cheltuielile si comisioanele care vor fi angajate de
catre prestator în vederea indeplinirii contractului.
Oferta care nu va contine,
anexat Formularul nr. 2 – Formular de oferta sau nu va fi elaborata conform
solicitarilor din Fisa de date a achizitieiva fi declarata inadmisibila.
NOTA: Pentru documentele incluse in oferta, acolo unde
se constata de catre comisia de evaluare anumite neclaritati si diferente intre
valorile scrise in litere si cele scrise in cifre, comisia va solicita in scris
lamuriri suplimentare, ofertantul avand obligatia de a raspnde in
termenul-limita prevazut, in caz contrar oferta va fi inacceptabila in
conformitate cu art. 137 din H.G. 395/2016. Nu se accepta oferte partiale sau
alternative.
Prezentarea,
in propunerea financiara, a unui pret superior valorii fondurilor ce pot fi
disponibilizate pentru indeplinirea contractului de achizitie publica, conduce la respingerea ofertei ca fiind inacceptabila,
in conformitate cu art. 137, alin. 2,
lit e) din Normele Metodologice aprobate prin H.G. nr. 395/2016.
Un
pret ofertat incadrat in situatiile prevazute de art. 210 din Legea nr.
98/2016, va fi considerat drept neobisnuit de scazut, operatorului
economic/ofertantului revenindu-i in acest caz obligatia (la solicitarea
autoritatii contractante) prezentarii de documente justificative necesare in
vederea fundamentarii pretului astfel ofertat.
In
cazul neindeplinirii corespunzatoare a acestei obligatii, oferta va fi respinsa
ca inacceptabila inconformitate cu art. 137, alin. 2, lit. g din Normele Metodologice
aprobate prin H.G. nr. 395/2016.
Oferta va avea caracter ferm si obligatoriu
din punct de vedere al continutului pe toata durata de valabilitate stabilita
de autoritatea contractanta.
12. Capacitatea de exercitare a
activitatii profesionale:
Ofertanții
au obligația de a depune Certificat constatator emis de Oficiul Registrului
Comertului -copie conforma cu originalul,semnata și ștampilată–valabil la
momentul depunerii ofertei. (Din document trebuie sa rezulte faptul ca
ofertantul are in obiectul de activitate prestarea de servicii de natura celor
care formeaza obiectul prezentei achizitii, adresa actuala, numele asociatilor,
administratorilor, persoane imputernicite).
Responsabil
achiziții publice
Director
Comercial
Virgil Burchiu